Hoe het gaat

Hoe het met mij gaat? Wat kan ik zeggen ….. net als het weer. Ver beneden vriespunt op het moment. Onzeker, niet weten wat ik wil, lui, neerslachtig. Ben sinds half oktober thuis en merk dat er steeds minder en minder uit mijn handen komt. Heb gewoon geen zin, voel me nutteloos. Ook heb ik absoluut geen zin om ook maar ergens op te reageren. Facebook, beurk helemaal geen zin in, maar heb dan ook al jaren een haat/liefde verhouding. Blogland ja reageer hier en daar maar niet echt met erg veel enthousiasme. Blog weg, blog terug pffft weet het gewoon even niet meer. Er zijn toch veel mensen die mijn boek willen lezen blijkbaar, die zich er misschien aan op trekken dus ja afsluiten lukt eigenlijk gewoon niet. En dus staat die er nog steeds en ga ik ook verder met bloggen. Mijn gal spuien, mijn gevoelens neer pennen. Dit is mijn manier van verwerken en aan mezelf werken ook al ben ik in dat laatste niet echt goed.

Zoektocht naar werk heeft tot nu toe niets opgeleverd. Ja zit in een soort ‘reserve’ bij de gemeente. Een echt sollicitatie gesprek gehad met vier juryleden die jou allerlei vragen stellen en je beoordelen maar ik ben dus goed gekeurd als reserve kandidaat voor de rekrutering voor de naschoolse opvang, dus nu maar hopen dat er iemand ziek valt of zijn baan opzegt.

Voor de rest niets meer van de vakbond gehoord over mijn uitkering dus we doen het nog steeds op één been hier. Niet alle dagen gemakkelijk maar het lukt. Maar een vakantie zal er dit jaar niet inzitten. dan maar de zolder isoleren.

En dan nu de klap van de vuurpijl, mijn zoon die vanochtend doodleuk aangeeft op zoek te zijn naar zijn eigen appartementje en voor oktober hier weg wil zijn. Ja weet het hij is 23 en heeft al een paar jaar een vaste relatie en het zat er wel aan te komen maar toch …….

loslaten

17 gedachtes over “Hoe het gaat

  1. ik klikte toch op leuk
    al is niet alles leuk wat hier boven staat
    maar juist het van je af schrijven zo ik dit noem , en het nemen zo het komt
    of dat nu je zoon is die zijn vleugels uit slaat , of het werk wat er nog niet is
    met als gevolg vakantie op zolder
    en ja dat lui zijn is dan ff wat minder , ik hou het op een winterdipje
    meid kop op
    en geniet de zon

    Liked by 1 persoon

  2. ach hills ……heel bekend, maar daar kom je wel doorheen………….duurde bij mij ook een tijd hoor maar zonder werk moet je zelf iets zoeken. Iets wat je wel leuk vind en ja…… na zo veel shit duurt dat even en is dat erg NEE,,,,,,,,,,,,dus doe wat je wilt doen maar blijf wel dingen doen 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Hey Hillechien, je leeft in een prachtige omgeving – dat zie ik aan je foto’s – dat het nu niet makkelijk is begrijp ik volkomen. Geen job, weinig vooruitzicht want de mallemolen draait zó langzaam.
    Een hartelijke en warme omhelzing en houd moed, de lente is niet ver weg meer, de dagen lengen en dan wordt de wereld iets rooskleuriger, toch? Lieve groeten.

    Liked by 1 persoon

  4. Hoi..lieve Hills..
    Ik heb met je te doen..Van een niet leuke baan..naar helemaal thuis is ook niet ineens helemaal het einde.
    Maar laat t maar even zoals het is…het komt weer goed…Echt waar.
    dikke knuf van een ziekie…lig in bed..

    Liked by 1 persoon

  5. Ik begrijp je gevoelens Hill en ze mogen er zijn. zou willen dat er wat dingen voor jou veranderen. bv een baan die je voldoening geeft of een vakbond die je intussen ondersteund. Dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

  6. Was je al kwijt bij je nieuwe blog, dus toch hier maar even een kijkje genomen.En ach als je even geen zin hebt in internet dan doe je het niet. Verder lastig, herken het wel, thuis valt niet altijd mee, merk ook dat ik lijstjes moet maken omdat er anders niks van komt.En ja kinderen worden groot maar zeker met hou je nu voelt niet fijn! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

    Liked by 1 persoon

  7. Ik klikte op leuk, omdat qua gevoelens ik veel herken. Het is moeilijk om iets om te zetten en de motivatie vast te houden. Iets passende vinden en je suf prakiseren om uit eindelijk op de klok te kijken en schrikken dat het al zo laat is en je de dag naar je gevoel weinig nuttig hebt ingevuld.
    Facebook met nieuws nou ja nieuws dingen , discussies tal van 1000 en 1 hetzelfde …

    Soms is het goed om eens aan een gevoel toe te geven, even goed tegenaan schoppen, huilen of even niks moeten , ik weet makkelijker gezegd als gedaan xxx

    Liked by 1 persoon

  8. Och …je bent toch doorgegaan !!!
    Hoef ik me tenminste niet meer af te vragen hoe het toch met je gaat…het gaat niet dus…
    Ik denk als je zolang jezelf uit het moeras getrokken hebt..ook met je werk ..iedere keer weer..dat er dan gewoon een periode komt dat je uit moet rusten van alles..
    Geloof me…zelfs niets doen moet je leren..

    Liked by 1 persoon

  9. Je zit in een moeilijke periode en al klinkt het cliché maar na regen komt altijd zonneschijn al duurt het soms te lang maar een knocker als jij gaat overwinnen.Je bent niet iemand die zich in de hoek laat drukken dat heb je al bewezen.Zoals Karel zegt, een wandeling maken en die moet niet altijd lang zijn ,maakt je hoofd vrij van muizenissen en je krijgt nieuwe impulsen.Ik weet zeker dat je het zal redden.Niet binnen blijven zitten..Wens je veel kracht .Ik kom hier gauw eens weer polshoogte nemen.

    Liked by 1 persoon

Reacties ..... ja leuk

